Virtual staging jako alternativa k foto stagingu

Byť home staging nepatří zrovna mezi nejnovější služby, tak v našich zeměpisných šířkách získává větší pozornost až v posledních letech.

Realitní makléři, potažmo majitelé nemovitostí konečně pochopili to, co je na západě dnes již standardem. A to je, že pečlivě připravená nemovitost se často prodá rychleji a také za více peněz.

Další věcí je, že když už makléři investují nemalé prostředky do profesionálních fotografií, videoprohlídek či 3D scanu, tak by mělo být přirozené nemovitost alespoň pro tyto účely připravit.

U zařízené nemovitosti je to samozřejmě snazší. V krajním případě stačí uklidit a použít pár dekorací. Kdežto u prázdných vybydlených nemovitostí přichází v úvahu buď home staging v právém slova smyslu, kde se prostory vybaví a zařídí a v takovém stavu se ponechají nejen po dobu tvorby prezentace, ale i pro následné prohlídky. Anebo ji ponechat prázdnou, což v některých případech může odradit ty zájemce, kteří si jednoduše nedokáží představit, jak by nemovitost mohla vypadat zařízená.

Protože se služby home stagingových agentur včetně pronájmu zařízení a nábytku často mohou vyšplhat až na desítky tisíc korun, můžeme vidět takto přípraveny pouze drahé nemovitosti v lukrativních lokalitách. Proto je ne zřídka využíván "pouze" tzv. foto staging, kdy se nemovitost připraví/zařídí jen pro účely tvorby prezentace (foto, videoprohlídka, 3D scan). Nemovitost tak na potenciální zájemce zapůsobí alespoň skrze takovou prezentaci. Nicméně i takový foto staging je pro mnohé nemovitosti mimo rozpočet.

Nyní však makléři ani u levnějších nemovitostí nemusí zoufat. Na trhu se totiž objevila alternativní služba k foto stagingu, tzv. virtual staging. Účel je více méně stejný, a to připravit/zařídit nemovitost pro účely tvorby prezentace, v tomto případě fotografií.

Princip je takový, že fotograf nafotí prázdnou nemovitost a až do hotových fotografií jednotlivých místností vloží grafik 3D zařízení a nábytek, popř. provede částečnou "virtuální" rekonstrukci takovým způsobem, že je často k nerozeznání od skutečnosti. Tento způsob je nejen levnější, ale i časově méně náročný. Makléři tedy ušetří nejen peníze, ale i čas, který by museli trávit spolu s designerem přípravou nemovitosti.