Fotografie interiéru - eliminace odlesků

Pro mnohé profesionálně působící fotografie, pro nás pořád prostor pro zlepšení.

Na našem webu můžete najít spousty příkladů srovnání našich fotografií nemovitostí, zejména interiérů. Podrobněji jsme se jim však doposud nevěnovali.

Proto jsme si připravili ukázku procesu tvorby jedné fotografie interiéru, abychom demonstrovali detaily, kterým při procesu úpravy věnujeme bedlivou pozornost.

Není tajemstvím, že fotografie interiéru pořizujeme a dále upravujeme technikou HDR. Ta spočívá ve skládání nejčastěji 3 fotografií s různou expozicí (viz. obr. 1, kde můžete vidět 3 snímky - přeexponovaný, správně exponovaný a podexponovaný).

Běžně tyto 3 snímky spojíme v jeden, který dále upravíme do výsledné podoby (profil objektivu, finální expozice, saturace, stíny, lokální úpravy atd.).

obr. 1
obr. 1

Často se však ocitneme v situaci (a takových fotek můžete najít zejména v inzerci nemovitostí drtivou většinu), kdy nám na lesklých površích (podlaha, skříně, dlažba, sklo atd.) vznikají odlesky (viz. 1. a 2. snímek obr. 2). Standardně bychom v této situaci "bojovali" s odleskem jak na podlaze, tak na obložení linky. Díky speciálnímu filtru objektivu jsme však první odfiltrovali odlesk na obložení a na druhém snímku odlesk na podlaze. Nakonec jsme prolnuly takto upravené fotografie. Kromě jiných finálních úprav jsme navíc zvýraznily detail za oknem, aby měl divák lepší představu, co se za ním nachází. A to s důrazem na to, aby vše působilo přirozeně a odpovídalo skutečnosti.

obr. 2
obr. 2

Tato výsledná fotografie je tak výsledkem 6 snímků jedné scény a desítky dalších dílčích úprav.

Co vy na to? Vidíte nyní ten rozdíl?